وبلاگ حامد بهتاش

ساخت وبلاگ

محوطه سازی ویلا

 

محوطه سازی ویلا نیاز به طرحی خاص دارد. ترسیم این طرح باید طبق اولویت باشد تا در طولانی مدت اهداف استفاده مورد نظرتان را تامین کند.

در نگاه اول محوطه سازی ویلا ممکن است ساده به نظر آید اما قبل از هر اقدامی باید جوانب کار سنجیده شود. محوطه سازی ویلا نیاز به طرح خاصی دارد و صرفا به معنای حفر بستر هایی در مناطقی که خالی از عناصر طراحی هستند نیست. برای رسیدن به طرحی ایده آل می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

محوطه سازی ویلا

 

شروع درست با داشتن خاک مناسب

 

برای شروع محوطه سازی ویلا باید به خاک زیر پای خود توجه لازم را داشته باشید. این خاک باید غنی و حاصلخیز باشد تا بتواند در طولانی مدت به رشد گل و گیاهان، درختان و چمن کاری شما کمک کند. برای این منظور گزینه های در دسترس را در نظر بگیرید. برای غنی کردن خاک محوطه برای کاشت می توانید به سراغ کود حیوانی کمپوست یا کمپوست قارچ بروید. نوع کود انتخابی را با توجه به شرایط خاک محوطه خود انتخاب کنید.

برای محوطه سازی ویلا یک طرح ایجاد کنید

در محوطه سازی ویلا باید به نقاطی با نور مناسب توجه ویژه داشته باشید. زهکشی این نقاط مناسب بوده و به راحتی قابل تراز کردن است. بهترین روش این است که منطقه مورد نظر و عناصری را که می خواهید به کار ببرید در قالب یک طرح ترسیم کنید. به این ترتیب اشکالات احتمالی قابل شناسایی خواهند بود و منجر به یک برنامه ریزی هدفمند می شوند.

محوطه سازی ویلا

 

کاشت های غیر ضروری را در ویلا حذف کنید

در محوطه سازی ویلا گیاهان موجود در محوطه را شناسایی کنید و موارد ناخواسته را حذف کنید. به عبارتی فقط آنهایی را نگه دارید که با طرح ترسیم شده شما مطابقت دارند. بعضی از درختان ممکن است نامرتب باشند و برگ، گل ومیوه های آنها بریزد و ورودی های محوطه را کثیف کرده یا باعث گرفتگی ناودان ها شود. شاخه های ضعیف یا خشک در طولانی مدت بشکند و بر روی مبلمان تان بریزد. در این بررسی ممکن است به گیاهان مهاجمی بر بخورید که چمن را اشغال کرده اند. برخی از آنها ممکن است برای یک فضا عالی باشند اما با طرح ترسیم شده شما تطبیق نداشته باشند. بنابراین باید حذف شوند.

طبق اولویت ها رفتار کنید

نکته ای که باید در محوطه سازی ویلا در نظر بگیرید اولویت ها هستند. شاید در حال حاضر شما قصد دارید فقط برای سرگرمی و تفریحات از این فضا استفاده کنید. این ایده و طرح ممکن است در حال حاضر برای این هدف شما عالی باشد. اما در طولانی مدت و سال های بعد آیا ممکن است استفاده های دیگری از آن کنید؟ مثلا در آینده ممکن است بخواهید محیطی باشد که برای سرگرمی بچه ها مناسب باشد. بنابراین طبق اولویت های خود آن را طراحی کنید. مطمئن شوید طرح شما در طولانی مدت تمامی اهداف مورد نظرتان را براورده می کنند.

محوطه سازی ویلا

 

 

مالچ و پوشش های زمین در محوطه سازی ویلا

با مالچ پاشی شروع کنید. این اولین خط دفاعی است که رطوبت را در خاک حفظ می کند. یک لایه از آن برای چندین سال کفایت می کند. مالچ پاشی مکرر در نهایت باعث از بین رفتن مواد مغذی ضروری خاک می شود. در نظر داشته باشید که رشد علف های هرز اجتناب ناپذیر است. بنابراین، یک پوشش زمینی برای از بین بردن علف های هرز پیدا کنید.

 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

طراحی آبنما

وبلاگ حامد بهتاش...
ما را در سایت وبلاگ حامد بهتاش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hamed hamedbehtash بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت: 15:39